Personeelstekort? Management failure!!!!

“Opnieuw minder treinen door personeelstekort NS
04 juli 2022 03:34
Laatste update: 23 minuten geleden

Door personeelstekort bij de NS rijden er vanaf maandag op een aantal trajecten opnieuw minder treinen. Dat meldt de NS zondag. Deze week zullen er op zes trajecten minder treinen rijden, dat zijn er twee meer dan afgelopen week.

In de spits zullen minder sprinters rijden tussen Rotterdam Centraal en Gouda Goverwelle. Ook op werkdagen tot 20.30 uur zullen er minder sprinters rijden tussen Den Haag Centraal en Gouda Goverwelle.

Ook rijden er minder intercity’s tussen Arnhem, Schiphol en Rotterdam, tijdens de spits tussen Enkhuizen en Amsterdam Centraal, op zaterdag tussen Dordrecht en Lelystad Centrum en op maandag tot en met zaterdag tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven Centraal, aldus de NS.

De NS verwacht later meer bekend te kunnen maken over de gevolgen van het personeelstekort vanaf 11 juli. Volgens de NOS zouden en dan op acht trajecten minder treinen gaan rijden.

De NS zag zich vorige maand al vaker genoodzaakt om minder treinen in te zetten op een aantal trajecten. Het vervoersbedrijf heeft veel vacatures uitstaan en is op zoek naar onder meer conducteurs, machinisten en monteurs.”

TOT ZOVER HET ALARMERENDE BERICHT -MIDDEN IN DE NACHT- OP NU.NL

Sinds de invoering van de OV chipkaart poortjes heb ik geen enkele conducteur nog kaartjes zien controleren.
Er is geen tekort aan machinisten, er is een tekort aan planning en logistiek vernuft. Vroeger werden de Nederlandse Spoorwegen gerund door ingenieurs. Tegenwoordig worden er kennelijk uitzendbureaus ingehuurd op dit probleem op te lossen. Een verkeerde keuze.
De NS heeft geen monteurs nodig, ze kopen als moderne Europese spoorweg maatschappij telkens de nieuwste treinen rechtstreeks uit de fabriek. Ze vergeten daarbij een service contract af te sluiten en denken dat een LTS-er uit Utrecht de boel wel even repareert. Toedeledokie NS, zo werkt het niet.