De mensen willen Bloemkool

Door de opkomst van het internet zou je verwachten dat er een enorme kwaliteit boost zou komen op het gebied van eten, uitgaan en life-hacks. Het wordt immers makkelijker om te vergelijken en te onderzoeken. Dat is wat de laatste generaties dus helemaal verkeerd hebben begrepen.
Wie is opgegroeid met de Consumentenbond en hun consumentengids, weet dat je produkten kunt vergelijken en dat daar enorme verschillen in kunnen zitten. En dat het duurste product beslist niet meteen het beste product is. Om maar een voorbeeld te schetsen.
Volgens mij lezen al meerdere generaties na ons de consumentengids niet meer. Die beslissen alles naar mate ze op hun telefoon geinformeerd worden. Dat is uitermate onhandig en bovenal dom. Je doet jezelf natuurlijk enorm tekort als je niet geholpen wilt worden door soortgenoten die op dezelfde manier kijken naar waar je geinterresseerd in bent.

Je ziet dit goed terug in YouTube filmpjes van grote bedrijven die hun storytellers inschakelen om af en toe een live youtube video te doen om nieuwe product-innovaties te promoten. Dat doen ze live, maar dat is heel dom. Er gaat namelijk van alles mis. Zelfs grote bedrijven begrijpen niet dat je alles moet scripten en verduidelijken. ELK KIND WEET DAT EEN FOUT EEN FOUT IS. Dan kan je er nog zo hip of sexy uitzien, een blunder is een blunder…

Wat iedereen moet weten en begrijpen is dat een presentatie naar de rest van de wereld een product is dat aan allerlei specificaties moet voldoen. Als die specificaties er niet zijn dan heb je gewoon geen product.